Powered By Blogger

Planiranje vremena i postavljanje ciljeva



Rasporediti vrijeme znači postaviti i slijediti plan učenja kako bi se ono organizovalo i kako bi mu se ostavio potreban prostor među ostalim aktivnostima koje traže pažnju i angažman (porodica, posao i sl.). Poželjno je da tokom vremenskog perioda kojeg pokriva plan učenja ono i bude prioritet.







Preporuke:


 Kontrolišite svoje vrijeme
 Razmislite kako provodite svoje vrijeme
 Budite svjesni kada traćite svoje vrijeme
 Treba prepoznati produktivne vremenske periode

Svesnost o tome kako se vrijeme provodi trebala bi pomoći u planiranju i završetku posla:



 Dobro je imati popis svega što treba uraditi. Pregledom liste svega što se mora obaviti treba odlučiti o tome šta će se uraditi odmah, šta će biti obavljeno kasnije, šta će biti prepušteno nekom drugom te šta će se odgoditi za neko drugo razdoblje (neki od slijedećih dana, slijedeća sedmica i sl.).

 Treba imati dnevnik  u koji se zapisuju termini sastanaka, predavanja i drugih obaveza. Dobro je znati šta nas čeka u danu koji dolazi, a na spavanje treba ići sa spoznajom o spremnosti za sutra.
 Preporučuje se i vođenje dugoročnog dnevnika , sa mesečnom tabelom u kojoj će se planirati raspored. Dugoročni dnevnici  mogu bito od koristi i za konstruktivno planiranje slobodnog vremena.

Planiranje efikasnog rasporeda učenja


Stvaranju efikasnog rasporeda učenja treba posvetiti vrijeme, jer će dobar raspored to znati i vratiti.


 Treba odvojiti dovoljno vremena za spavanje, uravnoteženu ishranu i slobodne aktivnosti

 Zadatke treba rasporediti po važnosti
 Treba planirati dovoljno vremena za ponavljanje gradiva sa predavanja neposredno nakon predavanja. Najviše se zaboravlja tokom prva 24 sata nakon predavanja i tada treba planirati vrijeme za ponavljanje.
 Učenje treba planirati u 50-minutnim blokovima
 Za učenje treba odabrati mjesto sa najmanje ometanja
 Što je moguće više učenja treba planirati za dnevne sate
 U plan treba uvrstiti vrijeme predviđeno za sedmično ponavljanje
 Ne treba postati apsolutni rob svog rasporeda.


Zadovoljstvo kojeg donosi "križanje" obavljenog zadatka s popisa može dovesti do osjećaj dostignuća, čak i osjećaja nagrade!



Za više informacija:












0 komentara:

Постави коментар