Učenje uz kritičko razmišljanje podrazumijeva proučavanje predmeta (gradiva) uz stalno razmišljanje o njegovom sadržaju, logici, vezi sa drugim oblastima i sl. Uz ovakav pristup učenje se može shvatiti i kao istraživačka avantura.
Proces, u pravilu, počinje stvaranjem ili interpretiranjem jedne rečenice ili fraze koja odražava prirodu i sadržaj onoga što se uči. Nastavlja se kroz traženje i razmatranje različitih mogućnosti i završava sa formulacijom onoga što je iz izloženog materijala usvojeno. Kritičkim razmišljanjem kod učenja ukrštaju se motivi, dileme, shvatanja, čak i predrasude, autora i čitaoca, a kao rezultat procesa javlja se osnova za rasuđivanje.
U učenje treba ući sa otvorenim mislima i shvatanjima. Dobro je na samom početku definisati i utvrditi šta su krajnji ciljevi učenja određenog gradiva. Ukoliko čitalac (učenik) nema dovoljno iskustva, što je česta situacija, oko svrhe i ciljeva učenja predmetnog gradiva treba razgovarati sa nastavnicima i stručnjacima. Sadržaj gradiva ili njegovog dijela treba označiti jednostavnijom rečenicom, frazom ili nekom vrstom naslova ili podnaslova. Ova fraza ne mora odgovarati naslovima iz udžbeničke literature – sadržaj i suštinu treba definisati onako kako je čitalac doživljava i razumije.
Prije detaljne razrade gradiva treba razmisliti i podsjetiti se onoga što se o predmetu već zna. Čak i ako je gradivo potupna novost, treba se podsjetiti znanja iz bliskih oblasti. Čitalac treba da formuliše i zabilježi svoja očekivanja i pretpostavke o gradivu koje se pred njim nalazi.
Za više informacija posetite sledeće linkove:
http://www.universitas.hr/wp-content/uploads/2013/02/Buchberger_Kriticko-misljenje_-prirucnik.pdf
http://nadarenadeca.com/kriticko-misljenje-u-ucionici/
http://nadarenadeca.com/kriticko-misljenje-u-ucionici/
0 komentara:
Постави коментар