Powered By Blogger

Kritičko razmišljanje


Učenje uz kritičko razmišljanje podrazumijeva proučavanje predmeta (gradiva) uz stalno razmišljanje o njegovom sadržaju, logici, vezi sa drugim oblastima i sl. Uz ovakav pristup učenje se može shvatiti i kao istraživačka avantura.
Proces, u pravilu, počinje stvaranjem ili interpretiranjem jedne rečenice ili fraze koja odražava prirodu i sadržaj onoga što se uči. Nastavlja se kroz traženje i razmatranje različitih mogućnosti i završava sa formulacijom onoga što je iz izloženog materijala usvojeno. Kritičkim razmišljanjem kod učenja ukrštaju se motivi, dileme, shvatanja, čak i predrasude, autora i čitaoca, a kao rezultat procesa javlja se osnova za rasuđivanje.



U učenje treba ući sa otvorenim mislima i shvatanjima. Dobro je na samom početku definisati i utvrditi šta su krajnji ciljevi učenja određenog gradiva. Ukoliko čitalac (učenik) nema dovoljno iskustva, što je česta situacija, oko svrhe i ciljeva učenja predmetnog gradiva treba razgovarati sa nastavnicima i stručnjacima. Sadržaj gradiva ili njegovog dijela treba označiti jednostavnijom rečenicom, frazom ili nekom vrstom naslova ili podnaslova. Ova fraza ne mora odgovarati naslovima iz udžbeničke literature – sadržaj i suštinu treba definisati onako kako je čitalac doživljava i razumije.
Prije detaljne razrade gradiva treba razmisliti i podsjetiti se onoga što se o predmetu već zna. Čak i ako je gradivo potupna novost, treba se podsjetiti znanja iz bliskih oblasti. Čitalac treba da formuliše i zabilježi svoja očekivanja i pretpostavke o gradivu koje se pred njim nalazi.

Za više informacija posetite sledeće linkove:



0 komentara:

Постави коментар