Put do efikasnog učenja vodi kroz upoznavanje:
Samog sebe
Svojih sposobnosti za učenje
Procesa učenja koji su uspješno korišćeni i koji će i dalje biti potrebni
Znanja i zanimanja za predmet koji se želi naučiti.
Nekome je lako naučiti fiziku, a nemoguće naučiti igrati tenis. Drugi bez teškoća nauče igrati tenis, ali imaju mnogo problema u učenju fizike. Bilo kako bilo, učenje je proces koji se uvijek može podijeliti na određene korake.
Preporuka je da se prije početka učenja određene oblasti ili predmeta izvrši jedna vrsta samoanalize kroz odgovore na niz pitanja. Na osnovu odgovora na niže navedena pitanja, ranijih znanja te preporuka iz različitih vodiča za učenje treba isplanirati vlastitu strategiju učenja.
Pitanja koja trebamo postaviti sebi:
- Kakva su iskustva s ranije primjenjivanim načinima učenja? Da li ste:
Voljeli čitati? Rješavati probleme? Pamtiti? Recitovati? Objašnjavati? Govoriti pred grupom?
Znali sažeti sadržaj?
Sebi postavljali pitanja o onome što ste učili?
Ponavljali?
Imali pristup informacijama iz različitih izvora?
Više voljeli samostalno učenje ili učenje u grupi?
Trebali više kratkih perioda učenja ili jedan duži?
2. Kakve su vaše navike pri učenju? Kako su se razvile? Koje među njima su najbolje funkcionisale? Koje su se pokazale najgorim?
Kako ste iznosili ono što ste najbolje naučili?
- Pismenim ispitom,
- seminarom,
- razgovorom.
Ukoliko ispravno odgovorimo na sva ova pitanja, tek tada možemo reći da znamo na koji način najbolje učimo.
Psihička priprema za učenje
- Koliko me ovo što učim zanima?
- Koliko ću vremena odvojiti za ovo učenje?
- Što mi, pored učenja, privlači – odvlači pažnju?
- Da li u ovim uslovima mogu uspješno učiti?
- Šta od trenutnih uslova mogu kontrolisati, a šta je izvan moje kontrole?
- Mogu li promijeniti neke od otežavajućih uslova?
- Imam li plan? Da li moj plan uzima u obzir moja prethodna iskustva i stil učenja?
Gradivo i učenje
- Kako glasi naslov?
- Koje su ključne riječi?
- Da li razumijem ključne riječi?
- Što već znam o ovome?
- Da li imam znanja iz srodnih predmeta?
- Koje vrste informacija i sredstava će mi pomoći i učenju?
- Da li ću se osloniti na samo jedan izvor informacija (npr. udžbenik)?
- Da li ću morati potražiti dodatne izvore?
- Dok učim, pitam li se da li razumijem gradivo?
- Da li bih sa učenjem trebao ići brže ili sporije?
- Ako nešto ne razumijem, pitam li se zašto to ne razumijem?
- Da li tokom učenja pravim pauze za kratko izlaganje prethodno pređenog gradiva?
- Zaustavljam li se i pitam da li je gradivo logično izloženo?
- Da li kod učenja gradiva procjenjujem (slažem/ne slažem se sa napisanim)?
- Treba li mi dosta vremena da razmislim i kasnije se vratim učenju?
- Da li mi je potrebna rasprava s drugim studentima da bih usvojio gradivo?
- Da li tokom učenja trebam kontaktirati "autoritet", svog nastavnika, asistenta, bibliotekara i sl.?
Rezimiranje učenja
- Što sam napravio dobro?
- Što bih mogao napraviti bolje?
- Jesam li imao teškoća sa planom koji sam sâm napravio?
- Da li sam odabrao odgovarajuće uslove za učenje?
- Da li sam izvršio svoj plan?
- Jesam li bio disciplinovan u izvršenju plana?
- Jesam li sam uspio?
- Jesam li proslavio svoj uspjeh?
0 komentara:
Постави коментар